Motto-ul proiectului: „Fii voluntar! Fii util! Fii european! “
Deși Brâncuși nu are nevoie de ambasadori – ambasadorul lui Brâncuși este însăşi creația lui, noi suntem aici pentru a-i încuraja pe tineri să cunoască această creație, să-i calce pe urme! Prin operele sale, a lăsat în urma lui multă mândrie, putere, respect și curaj. Suntem fericiți și onorați că avem șansa de a fi în același locaș unde și-a descoperit talentul. Am simțit că ne transmite toată ființa și creația sa. Ne-am simțit acolo, în lumea lui! Având în vedere toate aceste aspecte, ne-am propus sa fim și noi, mici făuritori ai creației lui Brâncuși adaptându-ne la nevoile si specificul vremurilor noastre.
Vineri, 10 decembrie 2021, echipa școlii PRO EuRO Brâncuși formată din elevii Combei Gabriela, Țonea Nicoleta, Cioană Antonio, și Opran Alessia de la clasele a X-a, sub coordonarea doamnei prof. Inelia Popescu, s-au plasat printre cele 8 finaliste ale Concursului Național Lider European organizat de Comisia Europeană și finanțat de Ministerul Educației, obtinând mențiune cu proiectul lor. Au participat peste 300 de școli din țară, elevii noștri având onoarea să câștige mențiune la nivel național.
Proiectul nostru a fost conceput pentru a-i ajuta pe elevi să-și păstreze și să-și dezvolte o atitudine pozitivă față de necesitatea educației și față de viitorul lor, prezentându-le beneficiile și avantajele economice ale educației pe care o primesc în școală. În contextul școlii online, care amplifică decalajul în ceea ce privește accesul la educație pentru elevii din medii defavorizate, proiectul oferă diferite tipuri de activități care sprijină continuarea educației, în etapa de tranziție de la gimnaziu la liceu.
OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI a fost promovarea voluntariatului în rândul liceenilor astfel încât aceştia să fie convinşi să-şi valorifice ideile, energia şi timpul liber în folosul celorlalți, crescând astfel participarea tinerilor la viaţa comunităţii şi în rezolvarea problemelor acesteia. Corpul European de solidaritate este o inițiativă a Uniunii Europene care oferă șansa tinerilor să facă voluntariat și să se ajute între ei.
Prin acest proiect, elevii și-au propus dezvoltarea pentru elevii din echipa de proiect a unor abilităţi de viaţă precum responsabilitatea, participarea activă, luarea deciziilor, planificare şi organizare, leadership, comunicare şi relaţionare, rezolvarea problemelor, munca în echipă şi cooperarea, încrederea în sine, promovarea în rândul elevilor a unor exemple de bună practică în ceea ce priveşte educarea non-formală a voluntarilor şi a unor modele pozitive de comportament şi atitudine.